Thursday, November 30, 2017

Jom Bercuti kt Cameron Highland

Alhamdulillah...bersyukur ke hadrat Ilahi kerana memberi aku kerajinan utk meng'update' blog..Pada kali ini, sempena cuti sekolah 2017 ni aku nk belanja korg tentang trip aku bercuti ke Cameron Highland (CH) 2 tahun lepas..Padahal byk jer maklumat pasal cameron highland (CH) kt internet yg korg leh dpt tp aku sj nk kongsi pengalaman..mana tau sedikit sebanyak berguna utk korg yg ade plan naik CH nnt..in sha Allah...

Bagi aku lah, perkara yg sering dititikberatkan time nk bercuti ialah tempoh masa, tempat menginap, makan minum, kawasan berdekatan yg leh dilawati @ shopping, dan aktiviti yg leh dijalankan...tapi bagi aku yg keje cukup2 makan ni, perkara utama ialah BUDGET..haha..So Blog hari ni tertumpu pada penginapan pilihanku di Cameron Highland.

                                              
Utk percutian cameron yg tidak memenatkan terutama yg jauh perjalanan, baik korg amik masa 3hari 2mlm...banyak tempat utk dilawati di cameron wooo... oklah aku mulakan dgn pilihan penginapan kami di CH...kami telah memilih "Agro Highlands Chalet"..oleh krn aku dtg bertiga jer..aku, bini aku n anak aku setahun lebih, so aku amik bilik standard ajer...Minggu depan aku naik ke Cameron Highland lagi..tapi kali ni bukan bertiga tapi berempat...asalkan dapat sorang je naik CH..dapat sorg lagi naik CH..kalo 10 kali turun naik CH, faham2 je lah anak aku de berapa...hahahahawau jerrrrr....

                                                   AGRO HIGHLANDS AND CHALET
                                              Lot PT 1009,Jalan Pecah Batu Brinchang
                                                  39100 Brinchang,Cameron Highland
                                                                                                Pahang D.M

Antara faktor-faktor yg menyebabkan kami memilih chalet ni, yg pertama pastinya harga dalam budget....yang kedua sbb terdapat tempat letak kereta...ketiga yg paling best kerana chalet tu terletak dalam farm strawberry+anggur+bunga...selain tu ada tempat santai kalo nk wat bbq...(aku dah mcm promoter chalet ni lak) hahaha...tp ada gak kelemahan chalet ni...ia tidak terletak di kawasan pekan, agak terpencil(maklumlah kawasan farm) dan bilik standard yg aku duk tu xde aircond...maklumlah kawasan sejuk (tp mmg sejuk pun dlm bilik tu)...Nah aku belanja gambo2 area aku menginap...Jommmmm!!!

Susur menuju ke chalet kami dipenuhi tanaman menghijau...cewwaahhh


Ni tempat parking kete..20 langkah daripada pintu chalet kami..dekat nau!


Ruang santai utk korang lepak2 atau nk wat bbq ke..



Strawberry Farm yg terdapat btol2 di hadapan chalet kami...


Strawberri sedang menggamit utk suruh dipetik..


Haaaa...kan dh kene petik dgn anak sulong aku ni...hahaha




Hahaha...bapak dia pun join petik...



Antara hasil usahasama anak n bapak...muahahaha


Anggur hijau pun memanggil2 utk dipetik...


Apakan daya xleh petik sbb lom ranum lagi..

Oklah...smp kt sini sahaja post aku kali ni...nextpost insha Allah aku kongsikan tempat2 yg menarik yg aku lawati kt Cameron Highland tu...leh lah nnt korg plan tempat yg korg nk terus tujui bila smp CH nnt..sebelum aku chow, aku belanja sket lah gambo2 tempat yg aku kunjungi kt atas CH tu...xleh belanja byk2 gambo sgt..nnt habis modal utk next post..hahaha..selamat bercuti semua...









Sekian...tamat utk entri kali ini...wabilahitaufik walhidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....xjawab dosa tau.. hehehehe....




























No comments:

Post a Comment