Saturday, September 5, 2015

Jom Ke Hotspring Jasin, Melaka


Assalamualaikum w.b.t dan salam sehati sejiwa...bertemu kembali kita pada post kali ini..aku nk bercerita tentang salah satu tempat yg menarik yg ade kt negeri aku ni Melaka. Pada cuti merdeka 31hb Ogos 2015 yang lepas, aku n wife decide nak bw anak aku si aqish pi jalan2... So kali ni kitorg decide pi Kolam Air Panas Jasin, Melaka. 





Berbekalkan nasi goreng n telur dadar serta bekalan mknn yg mencukupi, so kitorang pun gerak ke Jasin. Kami smp dlm jam 9.40 pagi..Tempat ni dibuka jam 9.00 pagi..Time kitorg smp, org lum ramai sgt..so parking masih banyak cuma kene beratur lah nk beli tiket...wp baru setengah jam kaunter buka, dh ade dh beratur beli tiket nk masuk.






                                                            ^^^^^^^       

Tiket masuk utk org dewasa RM6.50..utk kanak2 aku tak ingat sbb anak aku masuk free sbb ketinggian lom mencukupi...kategori harga tiket dewasa@kanak2 ikut ketinggian seperti board gambo kt atas ni yg aku dh tanda ^^^^^^ tu.....kalo xnmpk, pi zoom sendiri...heeee











Walaupun namanya Kolam Air Panas tp tempatnya ala2 waterpark gitu...tempatnya xdelah besar sangat tapi utk bw anak2 mandi2 dan rehat2 kira berbaloi lah...yang menarik tempat ni selain tiket masuk yg cukup murah, tempat ni dibenarkan bawa masuk makanan dr luar...siap sediakn tempat  utk letak bekalan lagi.







3 gambar kat atas ni kira tempat masuk yg berbayar...xsilap aku RM6 utk main kt dlm tu...aku tak masuk pun tempat berbayar tu...nnt anak dah 3-4 org nnt baru aku masuk dgn anak2 aku sekali...ni anak br sorg..tu pun kecik lg..takut air lak tu...so aku gi kolam2 air panas utk berendam spt gambo kt bawah ni...




Gambo dua yg kt atas ni lak kolam utk ibu bapa bw anak2 main2 air..tak dalam pun..paras lutut aku ajer..kolam2 kt atas ni xpanas pun..sejuk mcm swimming pool biasa...mungkin sbb tu anak aku xminat masuk kolam tu...so aku bawa lah dia berendam dgn aku kt kolam yg panas sket mcm gambo kt bawah ni..bukan main seronok dia... 

  


Lebih kurang 2jam berendam dalam kolam panas ni smp kecut2 tgn n kaki anak aku, kitorg pun gi jamu selera dgn bekalan yg dibawa dr rumah...lapau woo berendam lama2...pas siap mkn, kitorang pun bersiap meneruskan perjalanan ke Mydin Mall Jasin lak...shopping time!!!


Pendek kata, Kolam Air Panas Jasin ni mmg sesuai lah utk bw anak2 main2 air...tp utk org dewasa wat trip lepak2 ngan kawan2 nk bbq ke, mmg xsesuai...tapi aku cadangkn sesiapa yg berhajat nak pi sini, baik smp awal sebelum jam 10pg time cuti2 umum...aku punyer lah terkejut time kuar Hotspring ni...kete punyer lah penuh smp parking kt bahu2 jalan...time aku smp jam 9.45 pg, byk parking kosong smpkn aku igt tmpt ni xmenarik kot, xramai org pun dtg...rupanya sangkaan aku tu meleset...



So smp di sini shj perkongsian percutian cuti merdeka aku tahun 2015...kalo ada2 pertanyaan ke atau komen serta teguran, leh lah tinggalkan kt bhgn komen kt bawah ni...aku just nk sharing ajer utk korang yg xtau nk pi mana time cuti2...ada masa lagi aku update lg blog aku ni...terima kasih krn sudi  menjenguk blog firdausology ini...Assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment