Saturday, March 8, 2014

Tembakan perpisahan..

Assalamualaikum sahabat2 n my blog's followers....sebelum itu marilah kita sama2 berdoa agar usaha mencari kehilangan kapal terbang MAS MH350 berhasil dan mangsa2 yang terlibat selamat seadanya..insyaAllah...

Untuk post kali ini, aku nk tunaikan janji aku..sesape yg pernah ikuti blog aku ni, korg igt lg post STS first series tak?? so kali ni merupakan STS second series dan mungkin merupakan version penutup STS(Selamat Tinggal Semadoh)... Video yg aku tempelkn kali ini adalah video penghormatan terakhir sebelum meninggalkan bumi Long Semadoh, Lawas Sarawak.. 

Memang hajat aku sebelum meninggalkan Long Semadoh, aku mesti meletopkan senapang dgn tangan aku sendiri...tanpa disangka pada pagi aku nk bergerak meninggalkan Long Semadoh, org2 kampung, guru-guru serta murid-murid telah berkumpul di pintu pagar sekolah menanti kemunculan aku utk melepaskan tembakan sebagai simbolik perpisahan aku dgn mereka...


Tembakan terakhir...

Yang baju batik biru pekat duk ajar aku guna senapang tu lah sifu aku, cikgu Martinus Daling...yang amik video aku ni ialah cikgu Jabdi Lobah, peneman aku time hujung mggu kt sekolah...yg baju batik biru muda tolong amikkn kotak peluru aku tu lah Guru Besar aku, Cikgu Lawrence Sultan...baju kebaya merah bersama murid2 tu Cikgu Sophea Pengiran, dan dlm pondok yg ramai2 tu ialah org2 kampung n guru2...Terima kasih semua...kenangan dan pengalaman bersama kalian tak kan ku lupakan smp bila2...sekian....




No comments:

Post a Comment