Saturday, July 30, 2011

Kolam Air Panas Merarap..

Selamat berjumpa kembali..dan kali ini aku nk berkongsi ngan korang tentang satu tempat yg agak istimewa dlm kawasan pedalaman yg sedang aku berkhidmat kini..iaitu Merarap Hotspring..korang jgn ingat kaw pedalaman dikelilingi hutan ajer..disebalik hutan rimba tu, Tuhan telah menyediakan satu tempat yg lum tentu korg jumpa di tengah2 bandar yg korg duk skang ni..hahaha..Ok2..Adapun tempat ini merupakan antara kawasan tarikan pelancong yg dlm perjalanan ke kawasan pedalaman..Perjalanan start dari jalan raya masuk ke hutan dalam 1jam lebih..Kira oklah..harungi dulu jln2 adventure selama 1jam lebih, pastu berehat n berendam sepuas2nya dlm kolam air panas kt sini..Gempakkan?

Lobi kt Hotspring Merarap..woodmade..dari siling smp ke lantai..semua kayu..smart btol..



Bilik2 utk disewa..ada dua tingkat tu..jgn xcaya..



Antara pemandangan yg menarik....yg tak menariknyer ikan dlm kolam tu tak leh pancing..ceh..



Ni lah resort yg kitorg bermalam..smart kan?? cam tak caya aje ada bangunan camni dalam hutan..



Air pancut dalam kolam ikan di sana..tinggi sgt smp kamera aku pun xdpt amik..



Salah satu kolam air panas yg telah diubahsuai bg keselesaan pengunjung.



Siap berasap2 lagi kolam ni..bayangkan betapa panasnyer air dlm kolam tu..




Inilah hero2 Sarawak yg aku join pi tempat ni...Tayang body nmpknyer cikgu?? Jernihkan air dlm kolam tu..nasib baik u all berendam pakai seluar..hahaha



Yang jenis xtahan panas tu, just main celup2 kaki aje dlm kolam..hehe



Cowboy pun suka berendam gak?? Frust kuda dia dh lari lah tu..time diorg berendam ni, aku kt ner ek??



Kt sebelah resort kolam air panas tu, mengalirlah air sungai yg cukup tenang n mengujakan aku..jika diberi pilihan antara kolam air panas n sungai, tetap ku pilih sungai..hahaha 



Di kala sahabat2 nyer berseronok2 berendam dlm kolam air panas, mamat ni leh pi memancing pulak dah...sombong lak tu, siap xnk toleh pun..



Heheh..sape kata aku sombong tadi??Aku cuma concentrate lerrr..memancing ni perlukan dedikasi dan konsentrasi yg amat tinggi, tau tak...hahaha



Lepas aje memancing td, ikan2 tu terus jadi hidangan..barbeku tu..tak lah byk sgt dapat ikan..adelah lebih 10ekor..



Tu lah..org lain sumer dh naik atas, aku sorg2 je yg kt dlm kolam tu..hahaha..padan muka aku..sape suh pi mancing td...Eh2!!sekali tengok mcm cover majalah mangga lak..hahaha



Duk bersantai dan bergambar berlatar belakangkan bumbung resort n hutan belantara..



Jgn kata kolam air panas n sungai aje ade di sini...air terjun pun ade gak kt sini..cuma bkn utk mandi lah..just hiasan semata..



Ni baru betul cover majalah mangga.."Hero Remaja 2011"...hahaha


Permandangan di hadapan bilik tika fajar berlabuh..lampu ala2 romantik tuuu..



Bukan depan bilik aje yg ala2 romantik..satu bangunan di'romantik'kan lampunyer..haha


Tak puas berendam siang kwn2 aku ni, time mlm pun diorg sambung lg berendam..



Korang pernah dengar kan "ahli mesyuarat tingkap"? Hah.. ni kwn2 aku ni "ahli mesyuarat kolam"..hahaha

Actually kitorg ni xde activiti ape pun time mlm kt sini..that's why kitorg lepak kt kolam tgh2 mlm n borak2 smp boring..haha..Rendam punyer rendam, perut dh rasa lapar..ape lagi..soru time..
Ni lah tukang masak yg kitorg import dari Sepanyol...Hahaha.. GPK 1 aku ni kalo goreng ayam, lazat smp korg menjilat jari sendiri n xperasan terjilat jari member sebelah gak....haha



Semadoh Team..start dari kiri aku, cikgu limpeng (GPK 1), cikgu jabdi(seluar pink tu),
cikgu martinus(GPK KOKU yg baju biru tu), YB. Presley, cikgu fazlan dan cikgu roy.

Begitulah ceritanyer tentang trip kami guru2 Sk Long Semadoh ke Hotspring Merarap selama 2 hari 1 mlm..Bukan nk promote cuma berkongsi permandangan dan pengalaman ajer..Nextpost minggu depan, aku tak tau lagi nk bawa tajuk ape..so korang tunggu je lah ek..see you next week..bye  






























































1 comment: